Hvad fotograferer du med, og har du nogle yndlingsobjektiver?
Jeg ejer selv et Canon 5d mark III med objektiverne 70-200mm f2.8, 24-70mm f2.8 og 50mm f1.8. Men når er jeg til koncerter låner jeg gerne udstyr af Morten Rygaard da jeg gerne vil have to kameraer. Af han låner jeg et Sony A9 samt et 24-70mm 2.8. Så til koncerter/festivaler plejer jeg at gå med mit Canon med 70-200 og Mortens Sony med 24-70. Det synes jeg er en rigtig god kombination til netop koncerter og festivaler. Jeg har også en gang imellem været heldig at låne et 14-24mm og et 200-600mm af nogle af de andre søde fotografer jeg er afsted med.
Har du en signaturstil i din redigering eller en særlig æstetik i din fotografering?
Da jeg arbejder for festivalerne, lytter jeg meget til deres ønsker og prøver at redigere efter deres ønsker, men sætter også gerne mit eget præg på billederne. Jeg tror ikke som sådan jeg har en bestemt stil, jeg kan godt lide at prøve lidt forskelligt af.
Hvordan og hvornår begyndte du at fotografere koncerter eller musik?
Jeg har fotograferet på festivaler siden 2022 hvor de første år kun har været Tinderbox, men i år har jeg været afsted på fem festivaler. Jeg kom ind i det via min gamle højskolelærer Morten Rygaard som fotograferer mange koncerter og festivaler, han har hjulpet både jeg selv og mange andre i gang med det. 
Jeg synes det er mega fedt at være afsted på festivaler, jeg elsker stemningen, musikken og de søde mennesker der er med på fotograf-holdet 
Har du et nicheområde eller en bestemt genre, du foretrækker at fotografere?
Jeg synes altid det er fedest at fotografere en koncert hvor der sker noget. Hvor forsangeren og bandet forstår at have publikum i sin hule hånd. Det kan være alt fra bevægelse til rekvisitter, det er klart det jeg foretrækker at fotografere. Men en stille intimkoncert kan bestemt også noget 
Hvordan griber du det an at indfange energien og atmosfæren i dine billeder fra liveoptrædener?
Jeg har en liste i mit hovede med ting jeg skal have fotograferet i løbet af koncerten, så jeg er sikker på at jeg får alt med jeg skal bruge. I graven har man jo på festivaler kun 3 sange til at få de billeder man skal bruge, så der gælder det om at holde hovedet koldt. Jeg sørger altid for at få close-up af forsanger/e, billeder af bandmedlemmerne, billeder hvor hele bandet og forsanger/e er med, billeder af publikum og billeder af forsanger/e i fuld krop. Efter de tre første sange går jeg ud i publikum og får taget lidt billeder på afstand.
Har du fotograferet nogle af dine yndlingskunstnere eller events? Hvad betragter du som dine største resultater indtil videre?
Jeg er ret stor fan af Imagine Dragons, så at fotografere dem på min første festival var en stor oplevelse. I år på Tinderbox var jeg så heldig at få lov til at fotografere hele koncerten ved Zar Paulo hvor jeg efter sidste sang skulle op på scenen og tage billede af dem ud mod publikum. Det var ret nervepirrende men en fed oplevelse og jeg fik taget et mega fedt billede hvor forsangeren crowdsurfer, dette skete midt i koncerten så jeg stod i graven og fik lov til at træde op på et trin så jeg kunne få en bedre vinkel.
Hvis alt var muligt - hvad ville være dit drømmefotoprojekt eller din drømmeopgave?
Det ville nok være at få lov til at være tour fotograf for en stor international kunstner og rejse verden rundt som deres fotograf (som Swiftie kunne det især være fedt hvis det var Taylor Swift) man har vel lov til at drømme
Det kunne også være ret fedt at prøve noget lidt andet og så fotografere sport. Jeg har for nogle år siden forsøgt mig lidt med noget motorsport og synes det var ret spændende.
Hvad er én ting, du gerne vil opnå?
Der er ikke som sådan noget jeg vil opnå udover at blive ved med at forbedre mig, og så vil jeg især gerne blive lidt hurtigere til at redigere
Og ellers kunne det da være mega fedt med den verdensturné med en stor international kunster 
Hvem i det kreative miljø har inspireret dig eller hjulpet dig på din rejse?
Morten Rygaard er klart den jeg vil takke, det var ham der fik mig i gang med det. Jeg mødte ham på min gamle højskole da han var lærer på fotograflinjen. Han kommer altid med et positivt mindset og er klar på at lære fra sig. Efter højskolen inviterede han mig til at komme med på festivaler, hvor jeg i første omgang sagde nej. Det var faktisk først tre år efter jeg havde gået der, jeg spurgte om jeg måtte komme med, og der lød svaret et klart ja. Han er jo en af landets største musik fotografer og er vildt god til at samle et fantastisk team på hver festival. 
Og så vil jeg da gerne takke alle mine med-fotografer fra festivalerne som også har lært mig rigtig meget. Senest er jeg takket være dem, kommet i gang med at bruge Lightroom, som er noget mere effektivt end Photoshop når det gælder denne slags billeder 
Hvilken misforståelse vil du gerne aflive – eller har du en stærk holdning til udfordringerne eller livet som koncertfotograf?
Jeg oplever ofte publikum der bliver sure over at vi er i graven, selvom det kun er de første tre sange. Jeg kunne godt forstå dem hvis det var under hele koncerten der gik en masse fotografer rundt. Men det er jo altså kun i de første tre sange og så er vi dem der er smuttet. 
Der er mange at de store internationale navne der er begyndt at lave forbud mod os fotografer så vi enten slet ikke må være der, eller kun må være der hvis vi står langt væk, det synes jeg også er virkelig ærgerligt.
Tilbage til toppen